Roland Tameling nieuwe Creative Content Director bij Buro N11

Bodegraven, 25 september 2024 – Roland Tameling is aangesteld als Creative Content Director bij Buro N11. De 39-jarige mobiliteitsjournalist maakte naam als redacteur en presentator bij AutoWeek en is als zelfstandig ondernemer actief voor onder meer AD Auto, De Ondernemer en het Engelstalige Fully Charged. Tameling start per 1 december 2024 in zijn nieuwe functie, waarbij hij zich zal focussen op new business, innovatie en Buro N11’s mobiliteitsplatform AutoRAI.nl. 

Met de aanstelling van Roland Tameling heeft Buro N11 een grote versterking binnengehaald. ‘Letterlijk en figuurlijk’, zegt Tom Nederend, Managing Director van het ambitieuze bedrijf dat zich profileert als de autoriteit in mobiliteit op het gebied van Content, PR en Marketing. ‘Roland heeft van zijn lengte en voorkomen een character gemaakt en staat in de mobiliteitsbranche bekend als Huge Car Guy. Hij presenteert zichzelf voor én achter de camera op authentieke wijze en daar kennen veel organisaties en autoliefhebbers hem van. Maar vergis je niet, Roland is meer dan een goede presentator. Een creatieve contentmaker, commercieel en strategisch sterk, een inspirator en bovendien een fijn mens.’ 

Roland Tameling: ‘Door de jaren heen heb ik de verschillende collega’s van Buro N11 al leren kennen als professionele, hardwerkende en zeer prettige mensen. Ik kijk er ontzettend naar uit om met een team aan de slag te gaan dat enthousiast, optimistisch en nieuwsgierig in de wedstrijd zit. Buro N11 ziet kansen, durft die te pakken en weet als geen ander waar opdrachtgevers, merken en – niet in de laatste plaats – verschillende doelgroepen blij van worden. We hebben letterlijk alles in huis. Daarmee vormt deze stap de ultieme aanvulling op mijn bestaande werkzaamheden als (event-)presentator en dagvoorzitter, met stevige wortels in de automotive branche.’ 

Nederend vervolgt: ‘Als je denkt aan content en mobiliteit, dan denk je aan Buro N11. Geschreven content, video, fotografie, socials, events, podcasting, etc. Dat is onze ambitie en daar past de komst van Roland uitstekend bij. Bovendien gebeurt er zowel in de mobiliteitsbranche als in onze sector ontzettend veel en daar moet je op inspelen. Bij Buro N11 willen we vooroplopen in het gebruik van kunstmatige intelligentie om nog slimmer, effectiever en creatiever te werken. Inspelen op marktverandering is al 34 jaar onze kracht. Accept, adapt and move on.’ 

Tameling bruist, zoals altijd, van de ideeën en kan niet wachten om te starten in zijn nieuwe rol: ‘Er zijn talloze manieren waarop Buro N11 en ik elkaar versterken. Daarbij heb ik het volste vertrouwen in de samenwerking met de collega’s in de breder opererende N11 Group. Samen met B.made, MaisonPR en Yimb zullen we niet alleen ijzersterke content maken, maar een vooruitstrevende allround oplossing bieden voor elke uitdaging. Deze groep talenten heeft enorm veel potentie, net als het platform AutoRAI.nl, en ik vind het prachtig om daar vol energie mijn bijdrage aan te leveren. Mijn dank gaat uit naar Erik Hardick en Tom Nederend voor het vertrouwen en het warme welkom. Ik heb er zin in!’ 

Over Buro N11

Buro N11 – voorheen HSPublicity – is in 1991 opgericht door autojournalist Henri Stolwijk en anno 2024 uitgegroeid tot een begrip in de mobiliteitsbranche op het gebied van Content, PR en Marketing. In 2019 verkocht Stolwijk zijn onderneming aan Erik Hardick, die sindsdien eigenaar is van het bedrijf uit Bodegraven. Tom Nederend is sinds 2023 aan de slag als Managing Director. Bij Buro N11 werken ruim 35 specialisten. 

Over N11 Group

N11 Group bestaat sinds 2023 en is een initiatief van Erik Hardick. Buro N11, B.made, MaisonPR en Yimb maken deel uit van het grootste, privately owned bureau voor public relations en communicatie in Nederland. De groep telt ruim 90 medewerkers en heeft drie vestigingen: Amsterdam, Rotterdam en Bodegraven.