Buro N11 en Renault scoren met ‘Renault 5 december’
Renault 5 December verkozen tot ‘meest sympathieke Sinterklaas-actie van het jaar’
Bodegraven, 5 december 2024 – De redactie van De Ondernemer.nl roept ‘Renault 5 December’ uit tot ‘meest sympathieke Sinterklaas-marketingactie van het jaar’. De allround activatie rondom het nieuwe elektrische model, bedacht door Buro N11 uit Bodegraven in samenwerking met de Renault-dealers van Nederland, scoort met Sinterklaas. ‘Slim om dit kinderfeest zo charmant te omarmen.’
‘Renault en Buro N11 steken dit jaar met kop en schouders boven de andere Sinterklaas-acties uit, stelt marketing-expert en ‘Merkpsycholoog’ Thijs van Dijk in het artikel op DeOndernemer.nl. ‘Het automerk claimt het Sinterklaasfeest door 5 december uit te roepen tot Renault 5 December. Het is slim om op zo’n sympathieke manier in te haken op het kinderfeest dat nog altijd razend populair is. Als marketeer en liefhebber van woordgrappen vind ik de subtiele woordspeling leuk gevonden, maar deze gezinsvriendelijke insteek is voor een (auto-) merk ook heel effectief.’
Met de activatie rondom de nieuwe Renault 5 weet het Franse concern zich immers extra sterk te profileren als merk voor gezinnen en families. ‘Dat is goed voor het merk, omdat meer consumenten zich melden in de showrooms. En het is goed voor (beoogde) klanten, die op hun beurt leuke cadeaus voor zichzelf en hun naasten kunnen winnen. Zo wordt Sinterklaas een win-win voor iedereen.’
Buro N11, AutoRAI.nl en Renault-dealers bundelen krachten
‘Renault 5 December’ is bedacht en uitgevoerd door Buro N11 uit Bodegraven en uitgevoerd door autowebsite AutoRAI.nl, in intensieve samenwerking met de Renault-dealers van Nederland. De actie wil ‘de energie van de vrolijke nieuwe Renault 5 E-Tech electric delen met de rest van Nederland’, waarvoor een tweetal activaties is bedacht om het grote publiek te bereiken.
Via de speciale website R5december.nl kunnen kinderen van alle leeftijden een ‘knutselkleurplaat’ downloaden (ook op te halen bij de dealer), die zij vervolgens tot een papieren Renault 5 kunnen knutselen. ‘Parkeer’ deze vervolgens bij de Renault-dealer, en hij staat voor Pakjesavond weer volgeladen voor je klaar.
Ook kunnen deelnemers een vriend, familielid of collega aanmelden die ‘een dosis extra energie verdient’. Buiten het feit dat dit een vriendelijke manier is om naastenliefde te bevorderen, helpt het Renault ook de officiële ‘Originals’ merchandise-lijn van het automerk onder de aandacht te brengen. De winnaars van deze actie ontvangen immers een extra groot cadeau van Renault.
In aanloop naar Sinterklaasavond kon het publiek het resultaat van ‘Renault 5 December’ op vele plekken horen en zien. Zo produceerden Buro N11 en AutoRAI.nl onder meer:
- Een in house geproduceerde radiocommercial, onder meer te horen op SkyRadio, New Business Radio, Traffic Radio en de DAB+-stations van Talpa Network.
- Een volledig op maat gemaakte huisstijl, inclusief unieke ‘knutselkleurplaat’ en POS-materiaal bij de Renault-dealers.
- Een complete landingspagina op R5december.nl.
- Communicatie in tekst, beeld, audio en video voor alle relevante (social-) mediakanalen van AutoRAI.nl en de Renault-dealers.
- Een uitgebreide verrassings-roadtrip met de nieuwe Renault 5 E-Tech electric, in samenwerking met de specialisten van B.Made, eveneens onderdeel van de N11 Group.
Bekijk de Cadeau Roadtrip
CEO Renault Group Nederland: ‘geweldig initiatief’
Ook Anouk Poelmann, CEO van de Renault Group in Nederland, toont zich enthousiast over Renault 5 December. ‘Wat een geweldig initiatief van AutoRAI.nl in samenwerking met het Renault dealernetwerk’, schrijft zij op LinkedIn. ‘5 december is een bijzondere feestdag in Nederland. Een dag die je viert met familie en vrienden, waarop je wordt verwend met cadeaus, gedichten en lekkernijen! Hoe mooi is het dat onze nieuwe Renault 5 ook zoveel losmaakt, emoties creëert en mensen blij maakt.’
Volgens Tom Nederend, Managing Director bij Buro N11, toont ‘Renault 5 December’ de veelzijdigheid van de N11 Group als nooit tevoren. ‘Met dit alles omvattende project hebben we perfect laten zien waar we met al onze collega’s toe in staat zijn. Een complete, allround activatie die de opdrachtgever niet alleen vooruithelpt, maar ook volledig ontzorgt. Het resultaat is van topniveau en dat maakt me bijzonder trots op het team van Buro N11 – werkelijk iedereen hielp mee – en de collega’s van B.Made uit Rotterdam. Dit is een visitekaartje van formaat, getuige de erkenning van experts uit het communicatievak. Waarvoor onze dank!’