Nissan Nederland

Lead generation op Facebook

Hoe maak je het prospects zo makkelijk mogelijk om bij jou in te stappen? Vanuit die vraag is Buro N11 voor Nissan aan de slag gegaan. Wij bedachten een digitale oplossing die ervoor zorgt dat via Facebook verworven leads via het CRM-systeem bij de juiste Nissan-dealers worden aangeleverd. Dat bleek een succes: zelfs in coronatijd zijn binnen twee maanden ruim 400 proefritaanvragen gerealiseerd.

DE uitdaging

“Aangezien we al lange tijd nauw samenwerken met hun MarCom-team, weten we wat er speelt bij Nissan. Via Facebook wilden we meer mensen verleiden tot een proefrit bij Nissan. Daarvoor hebben we Nissan een voorstel gedaan: een Facebook-campagne, ondersteund door social advertising. Bovendien hebben we een koppeling gerealiseerd tussen deze online campagne en CRM-systeem van Nissan. Het resultaat: niet alleen hogere conversie, maar die leads zijn voortaan ook rechtstreeks gekoppeld aan de juiste Nissan-vestiging.”

Marc Bolier
Senior Consultant bij Buro N11

ONZE WERKWIJZE

“De benodigde kennis over de mogelijkheden van social advertising hebben we in huis. Cruciaal was ook het bouwen van een goed werkende koppeling, die relevante informatie uit de Facebook express forms verbindt aan de juiste Nissan-vestiging. Uiteindelijk leverde dit onze klant een uitgebreid totaalpakket op, inclusief technische oplossingen, social advertising, promotie en campagnemanagement.”

“Wekelijkse rapportages maken het mogelijk om tussentijds, samen met de opdrachtgever, bij te sturen. Zo kom je tot de juiste propositie, gericht op de juiste doelgroepen en met uiteindelijk een optimaal resultaat. Inmiddels hebben we dit traject ook ingezet voor After Sales-campagnes en zijn Facebook-leadcampagnes een vast onderdeel van de toolset.”

Robin Nieuwhof
Head of Innovation & Data bij Buro N11

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier en we plannen een gratis adviesgesprek met je in!

andere Cases