(088) 003 67 00

Niets is zo veranderlijk en trendgevoelig als de designwereld. Vormgeefster Mijke geeft de 5 meest opvallende trends op het gebied van design prijs. Vandaag deel 1!

Of het nu gaat om kleding, auto’s, meubels, fotografie of graphic design, het is elke keer anders. En juist dát maakt dit vak zo boeiend. Wat opvalt is dat we in 2018 meer risico durven te nemen. Denk aan gewaagde concepten, opvallend en gedurfd kleurgebruik, dikke en opvallende lettertypes, 3D-typografie, en aan kunstzinnige fotografie. Alles om op te vallen, eruit te springen, en het belangrijkste: om de aandacht te trekken. Want dat is best lastig in dit digitale tijdperk. Er is zoveel te zien…

Designtrend #1: 3D-typografie

In 2018 zien we steeds meer 3D-typografie. Het doel is vooral om op te vallen. Een bedrijf dat altijd op wil vallen en zo zijn publiek overdondert, is Nike. De ontwerper van onderstaande foto’s is Muokkaa alias Alejandro López Becerro, een Spaanse ontwerper.

3D-typografie

Foto’s: Muokkaa

Designtrend #2: Levendige en heldere kleurverlopen

Gradients, oftewel kleurverlopen, zijn een tijd weggeweest. Maar ze zijn terug, in heel veel uiteenlopende varianten. We zien vooral het gebruik van levendige, opvallend heldere kleuren in combinatie met verschillende structuren.

Levendige en heldere kleurverlopen

Foto’s boven: Rose Pilkington, linksonder & midden: Magdiel Lopez, rechtsonder: onbekend

Volgende week geeft Mijke nog 3 designtrends prijs. Stay tuned!

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.