Offerte aanvragen
(088) 003 67 00

Ons team bestaat uit zo’n 40 medewerkers, dus er is altijd wel wat te vertellen. In de rubriek ‘Dit is’ interviewen we maandelijks een collega over zijn of haar werk, maar ook over dromen, trends en wat we gewoon altijd al van diegene wilden weten. We trappen af met Tom Nederend, Manager Digital Marketing.

 

Hallo Tom! Wie ben je en wat doe je bij Buro N11?
Ik ben Tom Nederend, 30 jaar oud en woon samen met twee dames (32 en 4 jaar oud) in Oegstgeest. Bij Buro N11 ben ik 7 jaar geleden begonnen als redacteur en inmiddels doorgegroeid naar de functie Manager Digital Marketing. Bovendien sinds 2018 toegetreden tot het management team.

Wat vind je er leuk aan?
Vooral de diversiteit aan werkzaamheden; op één dag kun je wel te maken hebben met 10 verschillende opdrachtgevers. Zowel binnen als buiten de deur. En dan heb ik tegenwoordig ook steeds meer met de interne organisatie te maken. Afwisseling dus!

Waar ben je het meest trots op?
De stappen die we de afgelopen twee jaar hebben gezet met AutoRAI.nl. We begonnen met zo’n 30.000 pageviews per maand en tikten begin dit jaar bijna het miljoen per maand aan. Op dat nieuwsplatform komt alles samen: content, design, development, online advertising, social media, video en data optimalisatie. Een prachtige proeftuin voor ons als bedrijf, waar we veel leren door gewoon te doen. Trial and error. Verder vind ik het knap dat het bedrijf zich al 28 jaar staande houdt in deze wereld.

Hoe blijf je op de hoogte van wat er in jouw vakgebied speelt?
Door heel veel te lezen. Mijn twitterfeed (ja, ik gebruik het nog!) zit vol met autoriteiten op het gebied van content en online marketing. Denk aan Emerce, Marketingfacts, Frankwatching, MarketingTribune en een aantal Engelstalige blogs. Tegenwoordig luister ik in de auto ook steeds vaker naar podcasts, zoals The Brief van Wayne Parker Kent.

Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?
GRIP van Rick Pastoor. Gaat over slim werken en hoe je structuur in je werkweek en leven krijgt en dus meer rust in je hoofd. Heel praktisch geschreven vooral. Heb ik veel van geleerd en gekopieerd.

Welke trends zie je voor 2019?
Sowieso alles omtrent Data Driven Marketing: hoe pik je de voor jou relevante data en KPI’s uit die enorme berg die er tegenwoordig beschikbaar is? En vervolgens is het testen, testen en nog eens testen. Ik zie nog steeds veel bedrijven en organisaties die beslissingen maken op basis van gevoel, terwijl de (juiste) data voor handen zijn en weinig ruimte voor discussie laat. Op contentgebied zie ik enorme potentie in duurzame content, zeker met de opkomst van praatpalen als de Google Home.

Wat is dat voor bal op je foto?
Een waterpolobal natuurlijk! Geen enorm populaire sport in Nederland, maar doe het zelf al sinds mijn zevende. Tot mijn 21ste in Bodegraven en nu 10 jaar lang op Eredivisie-niveau in Leiden. Best pittig naast een fulltime baan, maar ik haal er nog altijd veel plezier en ontspanning uit.

Van welke drie dingen word je blij?
Sport, kaassoufflés en thuiskomen. En zo eens in de 18 jaar vervangt Feyenoord de kaassoufflés.

Wat luister je in de auto?
Steeds meer naar podcasts over content en online marketing dus, maar ook veel sport. Favoriet is de wielerpodcast In het Wiel van het AD. ’s Ochtends luister ik ook graag naar Gerard Ekdom op Radio 10 en ’s middags naar Coen en Sander op Radio 538. ’s Avonds en in het weekend: NOS Langs de Lijn & EO op NPO Radio 1.

Wat is je grootste droom?
Lekker cliché, maar niet minder waar: gezond en gelukkig oud worden.

Welke vraag zou je aan welke collega willen stellen?
Hé Robin, wat doe jij hier eigenlijk? 😉

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.