Offerte aanvragen
(088) 003 67 00

Een nieuw jaar én een nieuw seizoen. Onze Creative Designer Mijke heeft al wat trends gespot die ze graag vertaalt naar mooie ontwerpen, voor print of online. Lees het in haar designblog!

YES! Het mag weer lekker dik en vet in 2019! Verzadigde, opvallende kleuren en vette typografie. Zagen we in 2018 al overwegend levendige kleuren, in 2019 zal deze TREND alleen maar groter worden. Kleuren zullen nog heftiger worden en fonts nog dikker. Durf dus vooral lekker op te vallen! OPVALLEN! Het kan én het mag. Dus laat je lekker gaan!

#1 DESIGN: DURF MET KLEUR

Zagen we in 2018 dat ontwerpers vooral opvallende kleuren gebruikten, in 2019 zullen we het nog veel meer zien en zal de trend alleen maar groter worden. Kleuren zullen nog levendiger en sprekender worden. Bij de grote merken zien we deze trend ook terug. Op deze manier trekken ze de aandacht van de consument. Kijk maar eens naar Apple die dit jaar deze levendige kleuren deel laten uitmaken van hun kernadvertentie en merkstrategie. Bovendien zien deze kleuren en fantastisch uit op hun schermen en ultra HD apparaten. En als Apple iets doet, dan zullen er velen merken volgen, zoals bijvoorbeeld Spotify. Heldere, levendige kleuren hebben hun weg gevonden in hun marketingmateriaal. Dus als je als bedrijf op wil vallen; durf met kleur!

#2 NOG MEER DESIGN: ECLECTISCH

Ontwerpers moeten weer ‘echt’ worden. Terug naar je schetsboek; dus meer freestyle-doodles, kleurvlakken, collages, unieke penseelstreken en organische structuren. Wij, ontwerpers, moeten weg van de grid gebaseerde lay-outs en naar meer asymmetrische ontwerpen zoeken. Het samenvoegen van ideeën uit een breed en divers scala kan een verbazingwekkende en verrassende uitkomst hebben. Dus durf het grid los te laten en werk vanuit je gevoel. De uitkomst zal zeker verrassend zijn en je ontwerp nóg sterker maken.

#3 TYPO: BIG.BOLD.BETTER

Typografie begint steeds groter en brutaler te worden. 2019 is het jaar van groot, groter … GROOTST! De beste combinatie is toch wel, mocht je een groot lettertype gebruiken, minimalisme. Daardoor blijft het geheel nog leesbaar en dat is uiteindelijk wat je wil. Het voordeel van vette letters is dat het gemakkelijk leest op social media en mobiele apparaten. Daarbij straal je kracht, innovatie en individualiteit uit. Dit jaar wordt een vetgedrukte letter het belangrijkste aandachtspunt in veel grafische afbeeldingen. Onderschat de kracht van een vetgedrukte letter nooit!

#4 KLEUR: LIVING CORAL

Dan natuurlijk nog dé kleur van 2019 volgens Pantone: Living Coral. Deze kleur is een energieke combinatie van oranje en roze met een gouden ondertoon. Kortom; een explosie van emoties! Deze kleur zien we terug in alle ontwerpgebieden: grafisch, interieur, mode, verpakkingen, enzovoorts. Om de kleur te bepalen, kijkt Pantone naar films, kunstcollecties, social media, populaire reisbestemmingen en andere sociaal-economische omstandigheden. Twijfel je nog aan de kleur van je huisstijl … twijfel niet langer. Living Coral it is!

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.