Offerte aanvragen
(088) 003 67 00

We leerden je al eerder wat duurzame content precies is, maar we krijgen steeds meer vragen over waar je ideeën en inspiratie voor duurzame content vandaan kunt halen. Nou, precies wat we met dit artikel doen: luisteren naar de vragen die je van bijvoorbeeld klanten krijgt en daar geschreven, auditieve of videocontent over maken. We geven je 5 tips waar je kunt ‘luisteren’ voor inspiratie.

Geschreven door Tom Nederend, Manager Digital Marketing bij Buro N11.

  1. Klantenservice

De klantenservice is bij uitstek geschikt om inspiratie te krijgen voor duurzame content. Want dat is dé plek waar klanten komen met concrete vragen waarvan ze het antwoord blijkbaar niet zelf (of snel genoeg) kunnen vinden. Stel dat je als automerk vaak de vraag krijgt ‘hoe koppel ik mijn iPhone X aan mijn nieuwe Nissan Micra?’ – dan is dat een prachtige aanleiding om daar content over te maken. Zo’n productie helpt klanten, is blijvend relevant en scheelt jou en de klant tijd en energie.

  1. Site Search

Veel websites hebben een interne zoekfunctie. Wist je dat je kunt zien wat mensen daar intikken? Nee? Kijk dan hieronder hoe je daarachter komt, want het zit vol met inspiratie voor duurzame content. Wat mensen daar intikken, kunnen ze namelijk niet (snel genoeg) vinden. Site Search nog niet ingesteld in Google Analytics? Snel doen!

Zoekopdrachten website

  1. Google Search Console

In de Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools) kun je onder andere vinden met welke zoekwoorden mensen op je website komen. Die functie ontbreekt namelijk in Google Analytics, daar staat vrijwel alles op ‘(not provided)’. Google Search Console nog niet geactiveerd? Dat doe je zo!

Google search console zoekopdrachten

  1. Google Adwords Keyword Planner

Nog zo’n handige tool: de Google Adwords Keyword Planner. Hiermee kun je van elk zoekwoord of zoekwoordencombinatie die je maar kunt bedenken het zoekvolume terugvinden. Dus: hoe vaak mensen daarop Googlen. En of de concurrentie hoog of laag is (+ hoeveel het zou kosten om daarop te adverteren). Ook kun je Google relevante suggesties laten doen op basis van een zoekwoord. En zie daar: genoeg nieuwe ideeën om op een slimme manier duurzame content te maken!

Zoekopdrachten website

  1. Vraag het je klanten en luister!

Bijna ouderwets tussen al deze ‘slimme’ trucjes: vraag simpelweg aan je klanten waar ze tegenaan lopen. Dat kan via een (online) enquête, maar net zo goed in een gesprek aan de kassa, showroom, telefoon of waar dan ook. Oren open en goed luisteren, dat blijft toch nog altijd goud waard.

Hulp nodig bij het maken van duurzame content? Of bij andere vormen van marketingcommunicatie? Twijfel niet en zoek contact!

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.