Digital Marketing
Online Marketing Strategie
(Data) Analyse
We analyseren de historische resultaten in Google Analytics en Google Search Console en doen een nulmeting. Welke doelen zijn er op dit moment gesteld? Kunnen we extra doelen toevoegen om onze marketing-inspanningen te meten? Draaien er op dit moment marketingcampagnes als Google Ads of Facebook Advertenties? En wat zijn daarvan de opbrengsten?
Naast de (data) analyse kunnen we het gesprek aangaan met potentiele klanten en medewerkers. Zo brengen we (online) doelgroep in kaart en onderzoeken we de belangrijkste knelpunten in de Customer Journey.
Strategie
Aan de hand van de bovenstaande analyse ontwikkelen we samen met jou een online marketing strategie die past bij jouw product of diensten en bij de doelgroep. We stellen heldere doelen, kijken welke (online) kanalen daarbij passen en bepalen een maandelijks budget.
Resultaten meetbaar maken
Door realistische doelen te stellen en deze meetbaar te maken in bijvoorbeeld Google Analytics meten we de marketinginspanning en marketinginvestering. Uiteraard gaat dit verder dan enkel paginaweergaven. Het aantal nieuwsbrief inschrijven, PDF aanvragen, verstuurde formulieren maar ook het tracken van telefoongesprekken is mogelijk. Door gezamenlijk een waarde per behaald doel af te spreken kunnen we de marketinginvestering en de resultaten gemakkelijk analyseren.
Evaluatie / Rapportage
Minimaal 1x per maand bezoeken wij jouw bedrijf. We bespreken onze werkzaamheden, de resultaten en presenteren een optimalisatievoorstel. Uiteraard worden ook de laatste trends en ontwikkelingen besproken.