Content Marketing
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Geoptimaliseerde teksten
Enerzijds bestaat SEO uit geoptimaliseerde teksten / content marketing waarbij vooraf een zoekwoord-onderzoek gedaan wordt. De zoekwoorden worden onder andere verwerkt in de titel (h1), tussenkopjes (h2), in de content en de meta description. In WordPress, het meeste gebruikte CMS in Nederland, wordt hiervoor vaak gebruik gemaakt van Yoast SEO. Uiteraard kunnen we je hierbij helpen, maar voor dit onderdeel verwijzen we je graag naar de pagina content marketing.
Technische SEO
Om de geoptimaliseerde teksten op de 1e pagina van Google te krijgen moeten we een stap verder. De techniek van de website, de snelheid, de structuur, de interne links en de externe links (linkbuilding) bepalen mede de uiteindelijke ranking van de website. Uiteraard speelt ook de concurrentie hier een belangrijke rol. Op je bedrijfsnaam zal je altijd goed scoren, maar om op het zoekwoord “zoekmachine optimalisatie” te scoren is veel meer concurrentie.
Hoe bepalen we welke zoekwoorden we gaan optimaliseren?
In veel gevallen wordt SEA gecombineerd met SEO. Door een Google Adwords campagne te starten kan in een korte periode gekeken worden welke zoekwoorden goed converteren. Als we zien dat er veel conversie wordt behaald kunnen we een landingspagina maken die geoptimaliseerd is op deze zoekterm.
Een nummer 1 positie in Google is ongeveer goed voor 30% CTR, positie 5 ongeveer voor 5%. Aan de hand van de eerder gestarte Adwords campagne weten we ook het totale zoekvolume op dit zoekwoord en hebben we een indicatie van de conversieratio. We kunnen nu berekenen wat een nummer 5 positie ons maandelijks aan leads op zou leveren.
Wil je meer informatie over de mogelijkheden voor jouw website of webshop? Of ben je benieuwd naar onze behaalde resultaten? We nodigen je graag uit voor een gratis kennismakingsgesprek waarbij we je gelijk voorzien van enkele SEO tips!