Corporate website met het verhaal van Cartec

Wie is de klant?


Cartec is één van de grootste bedrijven ter wereld als het gaat om autopoetsmiddelen. Het Nederlandse familiebedrijf uit Benthuizen verkoopt hun producten in meer dan 50 landen over de hele wereld.

Wat was de opdracht?

Het ontwikkelen van een internationaal visitekaartje die de groei, ambitie en het verhaal van Cartec weergeeft.

“Giving people all over the world the best car care experience possible” is de missie van Cartec. De uitdaging was om deze beleving over te brengen op de sitebezoeker.

Cartec wil graag een volgende stap maken. Dat betekende een corporate website die de juiste professionaliteit uitstraalt. Cartec vindt het belangrijk om een inhoudelijk verhaal te vertellen. Dus: wat is hun geschiedenis, wat zijn hun waarden, doelen en welke producten ontwikkelen en leveren ze?

Het resultaat?

De website is hét visitekaartje voor het bedrijf. Het design is gebaseerd op de elementen modern, professioneel, fris, helder en kwaliteit. De website maakt gebruik van vier thema’s die ieder hun eigen kleuren- en fotografiepalet hebben.

Het verhaal van Cartec krijgt gestalte door een doordachte contentstrategie. De zeven contentpijlers zijn gebaseerd op de verschillende productgroepen en de kernwaarden van Cartec. Deze pijlers worden versterkt door een eigen kleurenpalet en bijpassende fotografie.

Bij de ontwikkeling van de site is extra aandacht besteed aan animerende elementen en overgangen. Hierdoor krijgt het geheel een dynamische beleving. De landingpage is zo opgetuigd dat schermen altijd beeldvullend zijn en dat op elke device, van smartphone tot HD desktop. Kortom: er zit veel beweging in de frontend!

Ook een bijzonder onderdeel is de Cartec World map. Hierin vind je alle distributeurs wereldwijd terug waardoor de link met het domein CartecWorld.com direct wordt gelegd. Omdat Cartec internationaal opereert, is de website uiteraard meertalig.

Kennismaken?

Vinden we leuk! 👍



Of bel 088 - 003 67 00