Case: webshop & promotie MEENK Dropcadeau

Drop. Wie houdt er niet van? In het oer-Hollandse stadje Winschoten staat de fabriek van MEENK, waar echte dropexperts cadeaudozen samenstellen. Het ideale cadeau voor dropliefhebbers! MEENK vroeg ons een webshop te maken waarin deze dropcadeaudozen aangeboden kunnen worden, maar wilde ook dat we mee dachten over de promotie van het product.

Drop maken is een ambachtelijk proces. MEENK doet dit al sinds 1900: met kennis, vakmanschap en natuurlijke ingrediënten maken zij naar eigen zeggen de beste drop van Nederland. Inmiddels is MEENK een vertrouwd merk in diverse supermarkten en drogisterijen, en produceren zij de meest bijzondere smaken drop. Om hun assortiment uit te breiden, ontstond het idee om luxe cadeaudozen te ontwikkelen en online aan te bieden. Voor dit idee zocht MEENK naar een passende aanpak.

De aanpak

We bedachten de pay-off ‘Geven is zilver, proeven is goud’. Waar komt dat vandaan? Creative Designer Thon legt uit: “Het gevoel van geven is fantastisch. Je wordt blij van het vooruitzicht om de ander te verrassen, en een MEENK giftbox krijgen is echt feest. We noemen dit de gouden momenten. Daarbovenop wordt drop ook wel het zwarte goud genoemd”. Zilver en goud geven een luxe associatie aan het product. Dit wordt versterkt door de inzet van ‘glamorous’ modellen. Thon vervolgt: “We legden de link door de luxe beleving rondom drop proeven en geven te claimen, versterkt door bijpassende campagnebeelden en de pay-off ‘Geven is zilver, proeven is goud’.”

Het resultaat

Daarnaast ontwikkelde Buro N11 een webshop op www.geefdropcadeau.nl met een luxe uitstraling, passend bij de MEENK beleving. Deze werd aantrekkelijk vormgegeven en is volledig gericht op conversie. Ook ontworpen we in het oog springende animatiegifs, die duidelijk laten zien wat de inhoud van de luxe cadeaubox is. De webshop is succesvol: het aantal bezoekers stijgt, de omzet groeit. Waar de verkoop met tientallen stuks begon, ging de teller na 2 maanden ruim over de honderd bestellingen per maand. Dit kwam mede door een uitgekiend promotieplan waarin Buro N11 ondersteunde, met een social media-aanpak en influencermarketing. Met de webshop heeft MEENK goud in handen: ze kunnen ‘m steeds weer ombouwen naar verschillende cadeauconcepten, passend bij inhaakmomenten als Kerst, Valentijn of Moederdag.

Tevreden klant

Starla Boerman, Product Development bij MEENK: “Het kennismakingsgesprek verliep fijn en open. Na dit kennismakingsgesprek heeft Buro N11 een idee gepitcht waar wij direct enthousiast over waren, onze wensen waren hier allemaal in meegenomen. Snel daarna is dit idee verder uitgewerkt met als resultaat een gave, strakke en gebruiksvriendelijke website. Tijdens het proces was geen vraag te gek en werd deze altijd snel opgepakt. Het team van Buro N11 denkt graag met je mee, zo kwamen ze zelf met diverse ideeën om de website te verbeteren maar ook om ons product op een andere manier onder de aandacht te brengen. Kortom, een fijn, betrokken en creatief team om mee samen te werken met als resultaat dat onze cadeaudozen goed verkocht worden! Iets waar we allemaal trots op mogen zijn.”

Wil jij dit ook?

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier en we plannen een gratis adviesgesprek met je in! Wie weet zijn er nog een paar dropjes van MEENK over voor bij de koffie …

Kennismaken?

Vinden we leuk! 👍



    Of bel 088 - 003 67 00