Case: lead generation op Facebook

Maak het prospects makkelijk. Met dat idee startten we een Facebook-leadcampagne, waarbij consumenten een proefrit aan huis konden aanvragen voor een Nissan. Dat leverde in nog geen twee maanden tijd meer dan 400 proefritaanvragen op.

De wens

Marc Bolier, Senior Consultant bij Buro N11: “De vraag was om een proefrit aan huis gericht te promoten. We ontwikkelden een Facebook-campagne waarin strategie, creatie en techniek samenwerkten. De inzet van Facebook express forms betekent een makkelijke conversie: het formulier wordt toegevoegd aan de uiting en de meeste data zijn prefilled. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat de verkregen klantdata dankzij een koppeling automatisch werd aangeleverd bij de juiste dealer. Op deze manier leverden we een totaalpakket met techniek, uitingen, promotie en campagnemanagement. We rapporteerden wekelijks en konden zo optimaliseren in uitingen, proposities en doelgroepen. Inmiddels hebben we dit traject ook ingezet voor After Sales-campagnes en zijn Facebook-leadcampagnes een vast onderdeel van de toolset.”

De aanpak

Robin Nieuwhof, Head of Innovation & Data bij Buro N11: “Omdat Nissan liever niet met een bestaande koppeling als Zapier wilde werken, is er een Facebook-app aangemaakt. Deze app heeft alle rechten tot de Facebook-pagina en stuurt alle lead id’s door naar een hub. In deze hub wordt de lead id opgevangen. Op basis van deze lead id wordt vervolgens de lead informatie zoals voornaam, achternaam, e-mailadres en telefoonnummer opgehaald en doorgestuurd naar het gekoppelde CRM. Uiteraard kunnen de contactgegevens worden uitgebreid met geslacht en adresgegevens. Het is belangrijk je te realiseren dat dit mogelijk wel ten koste van de conversie gaan: mensen moeten immers meer invullen.”

“De grootste uitdaging van dit project? Dat waren de juiste permissies. De documentatie vanuit Facebook is zeer beperkt en ook de Facebook Ads-helpdesk kan geen helpende hand bieden als het gaat om Facebook-apps.”

Ook interessant voor jou?

In de normale situatie worden gebruikers vanuit Facebook naar een landingspagina gestuurd waar hij of zij een contactformulier kan invullen. Met een Facebook lead form wordt de gebruiker niet meer naar een externe website geleid en wordt het formulier automatisch ingevuld met gebruikers-informatie vanuit Facebook. Hierdoor kan de gebruiker met 1 klik op de knop contactgegevens achterlaten. Wij zien dat deze campagnes bijzonder effectief zijn en de kosten per lead flink lager liggen.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier en we plannen een gratis adviesgesprek met je in!

Kennismaken?

Vinden we leuk! 👍



    Of bel 088 - 003 67 00